مـــرحــــباً بــــكــــم فـ شــبـــكـــة ومــنـــتـــديـــات شـــيــكـــاغــــو

هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

chicago.gid3an استمتع بـ اقوي الحصريات اغاني عربي / اغاني انجلش/ اغاني راب / افلام عربي / افلام اجنبي

مقارنه بين لانسر 2007ولانسر2008

mr:chicago
    mr:chicago
    صــاحــب الــمـــوقـــع
    صــاحــب الــمـــوقـــع

مقارنه بين لانسر 2007ولانسر2008 Empty مقارنه بين لانسر 2007ولانسر2008

مُساهمة من طرف mr:chicago الثلاثاء مايو 26, 2009 1:34 pm

ديه مقارنه انا الى عملته يا رب تعجبكوم

الشكل 2008 اطول و شكلها رياضيه اكتر ان كانت لا تعجبني مقدمتها لكن بجد عجبتني شكلها من الجنب
    حيث يوجد خطوط نبكل عند الشباك . و خطين في الباب شكلهم جامد ... و العربيه اعلي جدا
    2- الاطارات نازله اكبر 16 حتي في الاستاندارد .
    3- الحجم هي اضيق من 2007 ااكيد و خاصة الكنبه اللي ورا ضيقه لكن بجد رائعه مريحه جدا حيث ان الكنبه واخده شكل انسيابي جميل .... لكن ضيقه للاسف
    4- الشنطه اضيق من 2007.بشكل ملاحظ .
    5- اللتابلوه يعني مفهوش الكلام اللي سمعناه بلوتوث و الكلام دا لكن العداد شكله مختلف جامد جدا .. و محطوط شاشه في الوسط زي شاشة الاوكتافيا بتنور نور اورانج .... نورت لما فتحت الباب يعني انا مشغلتش العربيه لكن الشاشه دي حددت انهه باب مفتوح بالظبط مش زي 2007 تنور و متعرفش انهه باب اللي مفتح

-التابلوه شكله افخم جدا جدا عليه زي رسمه خطوط متداخله شكلها اخر حاجه .
    6- التكييف الظراير نفس ظراير التكييف اللي في 2007 3 ظرارير بس تحس بتقدم في الجديده شكلهم اجمد و احسن ...

7- الدرج اللي في التابلوه اصغر ..
    10- الطاره عاديه جدا مفيهاش اي اوبشنز انا اصلي شوفت الستانارد منزلش لسه السبورت و كان منحوت شعار متسوبيشي باالنيكل عليها بس برضه مش مختلفه قوي .
    11- الكاسيت شبه الكاسيت اللي في كرولا لكن بصراحه نسيت اشوف فيها سي دي و لا لأ .
    12-السماعات حجمها اصغر و موجود 4 ; 2 في البابين اللي قدام و 2 في البابين اللي ورا مش عالشنطه زي 2007 .
    9. الموتور 1500 سي سي و 105 هورس باور ....
    10 - التمن 132 الف جنيه بالنسبه للمانيوال .
    138 الف بالنسيه للاوتوماتيك و الاوتوماتيك الفتيس عادي زي 2007 لكن السرعات فيه P-R-N-D-1-2-3
    مش زي 2007 P-R-N-D-Ds-L

مواضيع مماثلة

-

الوقت/التاريخ الآن هو الجمعة أبريل 26, 2024 4:45 pm